Påsklovet

Hej bloggen och alla läsare! Jag har inte haft  varken tid att blogga eller dator på påsklovet. så jag ska nu berätta vad jag har gjort under mitt påsklov.

Lördag 4 april:

Jag gick upp vid 7 och åt frukost,  duscha, sminka mej och klädde på mej. sen tog jag bussen ner på stan och gick till station, där jag träffade vickan. vid ca 9 åkte vi till stockholm för en shoping dag:) vi kom dit ca kvart i 10 och sen gick vi till sergelstorg. där vi gick på cubus och jag kollade efter ett par mjukisbyxor som var slut där, sen gick vi till bikbok. Där jag köpte en ljusblå/rosa Zip med luva.  Sendan gick vi in på ett ställe som jag inte komer ihåg nammnet på. namnet på hade grymt fina kläder. efter det gick vi in på din sko en snabbis. sen bestämde vi oss för att åka till basketballshop och vi tog tunelbanan dit. där köpte jag ett par basketshorts, efter ett tag så  åkte vi tillbaka till stan. där gick vi på topshop, (en anan)Cubus och där hittade jag mina mjukis byxor som det står: Dont´t lock back på. senare gick till apoteket, där jag köpte en bodylotion som jag verkligen rekomenderar(apoliva parfymerad, man blir jätte len) och försvarets hudsalva. efter det gick vi och fika, åkte till sneakersastuff och sen åkte vi hem.

Söndag 5 april:

ingenting specillet hände=P

Måndag 6 april:
Jag hade planerat att paka, men istället åkte jag ner på stan och träffa, Vickan, Gabbe och Julia.
Vi gick runt lite och snackade om allt möjligt. sen åkte alla hem till sej.

Tisdag 7 april:
jag packade och sedan åkte jag, min mamma, min pappa och min bror carl till Linköping där vi träffade min mammas bror, min syster och hennes kille.  för att sedan gå konsert med Tommy Emanuel. Han tyckte jag inte så mycket on men han var endå grym på det han gjorde. Däremot han kompis Rick Price tyckte jag jätte mycket om. Ni kan lyssna på båda två på youtube sök bara på namnen. efter konserten åkte , min syster, bror, min syster kille till Västervik, medans jag och min föreldrar åkte hem till min mammas bror  träffade min mormor och senare gick vi till sängs.

Onsdag 10 april:
 
Jag vaknade vi 11 och då hade alla andra vaknat. Så jag gick ner i köket käka frukost med mormor, och sen åkte vi i två bilar( jag och pappa i vår bil, mamma och mormor i mormors bil) till västervik för att hämta Carl och min syster.  När vi kom till västervik så käkade vi lunch( maten vi åt sushi,jag Carl och min syster, pizza mormor, thaimat mamma och pappa) efter vi hade käkat åkt vi till Lager 157(otulet i Västervik), där jag köpte två par leggins(grå och vita) och ett läppstift. Efter det åkte några och ahndla medans några gick med hundarna hem till min syster. sen åkte alla utom (min systers pojkvän)  till min mormor i Grindrum(ligger utanför Vimerby.)  Sen hände det inte så mycket mer den kvällen.
Skärtorsdagen:
Jag sov till 12 sen åt vi frukost i solen. Efter det så gick jag och min pappa power walk med stavar runt sjön, det var väldigt jobbigt=P men man blir stark och för bra kondition! När vi kom hem så  satt vi oss i solen och fikade.  I solen satt vi jätte länge och sola.  senare på kvällen kollade vi på film som hette sean of the dead fast vi orkade bara kolla klart på halva. sen gick vi och la oss.

Långfredag:
på morgonen satt vi bara och solade, senare på kvälen åkte vi till en pub i västervik för att  kolla på  basketmatch/semifinalen   mellan Uppsalabasket och Solna Vikings och åt god mat. Tyvärr så förlorade uppsala med 10 poäng. Så Solna gick vidare till final.  När vi kom till min mormor igen kvällsfikadevi. Sen var denh dagen slut.

Påskafton:
Jag vaknade av att  Min syster hund Nemo buffade på mej och började buffa på mej. Så jag gick upp och käka frukost. efter frukosten gick jag på promenad med pappa. när vi kom tillbaka gick jag in och satte mej och skrev engelska uppsats, när jag var klar gick jag ut och satte mej i solen o myste. efter ett tag var det påsklunch, det var väldigt gott. Sen när vi ätit klart fick vi leta påskägg. På kvällen kollade vi klart på sean of the dead och käkade godis. Filmen var Välgigt bra=) jag rekomenderar den. efter filmen satt vi och pratade ett tag sen drack vi te och gick och la oss.

Påskdagen:
 Alla pakade och sen åkte vår familj först till västervik. Där vi åt lunch och lämmna av Carl och min syster i västervik. Sen åkte jag och mama och pappa hem till Uppsala. på kvällen hade jag dans, när jag kom hem kollade jag lite på tv sen gick jag och la mej för att sova.

Anandagpåsk:
Idag var jag med Vickan och Julia, vi selade basket på fyrisskolan. Där var det också några killar som vi selade lite med också. Sen bjöd det på öl.  Sen drog jag, Julia och Vickan ner på stan. Där gick vi till Storken och pluggade. sen efter det åkte alla hem till sig.


Nu ska jag dra och träna lite puss puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0